Kategorie

czwartek, 21 listopada 2013

wolność i swoboda

Kochanie kiedy macie poczucie wolności ? Co Wam ją daje ?  Dzisiaj po raz pierwszy od dawna nie musiałam się spieszyć i mogłam rano wypić spokojnie kawę i tak sobie pomyślałam, że ta drobna przyjemność daje mi poczucie swobody i wolności . Zupełnie jak ptaki znajdujące się na fotografiach poniżej . Wolność czułam też wiele razy w dużo mniej znaczących, jak dla świata, sytuacjach, ale dla dziecka wydarzenia te były całym światem. Na przykład nigdy nie zapomnę radości z wolności wyboru, kiedy dostałam pierwsze pieniądze  i mogłam kupić sobie za to, co tylko chciałam. Wybór należał tylko do mnie, ograniczała mnie co prawda kwota, ale mogłam kupić batonika albo loda albo czekoladę albo lizaka i to było piękne. Wolność wyboru.  Cudownej wolności wyboru doświadczałam potem wiele razy – mogłam wybrać kiedy, z kim i na co pojadę do kina, czy wracam ze szkoły autobusem czy na piechotę (och, jakie mam piękne wspomnienia związane z pierwszymi samodzielnymi podróżami do szkoły, gdzie wolność wyboru znów odgrywała główną rolę)… Z czasem, z wiekiem, wolności miałam coraz więcej, a w pewnym momencie miałam jej tak dużo, że przestałam cieszyć się z poszczególnych wydarzeń, ponieważ stały się one dla mnie codziennością. Z czasem jednak gdy życie pędziło coraz szybciej wolność ta stawała się coraz bardziej pozorna i wtedy zaczęłam szukać małych przyjemności takich tylko dla siebie , bez obowiązków związanych z dziećmi, pracą , związkiem i teraz jest  coś, jest taka czynność, jest taka forma spędzania czasu, która daje mi poczucie wolności, ale takiej nieograniczonej, wyzwolonej, wolności duchowej, fizycznej i każdej możliwej. Za każdym razem od początku, od zawsze (prawdopodobnie od chwili poczęcia;) i nieustannie, kiedy trwa. Ta czynność sprawiła, że poczułam wolność po raz pierwszy tak naprawdę, mocno, intensywnie, głęboko. Zawsze, kiedy to robię wiem, że świat światem, życie życiem, problemy problemami, ale to jest mój czas, moja chwila, moje 5 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz